میرزاقاسمی یک غذای لذیذ ایرانی است که غذای محلی استان گیلان است. این غذا نه تنها در بین مردم گیلان بلکه در بین همه مردم ایران محبوب است.

میرزاقاسمی از موادی ساده تهیه شده و پخت آن بسیار آسان است. در بسیاری از مهمانی‌ها این غذا را به عنوان پیش غذا با نان سنگک سرو می‌کنند. در صورتی که در گیلان این غذا با برنج سرو می‌شود.

میرزاقاسمی

طعم سیر و بادمجان کبابی در این غذا بسیار غالب است و به همین دلیل محبوب و دلنشین می‌باشد. در تهیه این غذا بهتر است که از بادمجان‌های قلمی استفاده شود تا طعم بهتری به غذا دهد و موجب تند و تیزی غذا نشود.

از زمان ناصرالدین شاه این غذا بین مردم جا گرفت و تا امروز طبخ می‌شود و بسیار مورد استقبال قرار می‌گیرد. در این مقاله سعی داریم طرز طبخ میرزاقاسمی را با شما به اشتراک بگذاریم.


مواد مورد نیاز برای تهیه میرزاقاسمی

بادمجان کبابی شده ۵ عدد

گوجه متوسط ۴ عدد

تخم مرغ ۳ عدد

سیر تازه ۳ حبه

ادویه ها: نمک، فلفل، زردچوبه به میزان لازم

روغن جامد به میزان لازم

طرز تهیه میرزاقاسمی

طرز تهیه میرزا قاسمی

برای تهیه میرزاقاسمی ابتدا بادمجان‌ها را کبابی می‌کنیم. برای کبابی کردن بادمجان می‌توانیم از هیزم استفاده کنیم یا آن‌ها را روی شعله گاز بگذاریم. بعد از اینکه بادمجان‌ها کبابی شدن آن‌ها را در قابلمه میگذاریم و برای مدتی درب آن را می‌بندیم تا بخار حاصل شده به راحت پوست کندن بادمجان‌ها کمک کند.

سیر را خرد می‌کنیم و در روغن تفت می‌دهیم و بعد ادویه‌ها را اضافه می‌کنیم. بادمجان‌های پوست گرفته را ساطوری می‌کنیم و به سیر اضافه می‌کنیم و تفت می‌دهیم. بعد از مدتی گوجه‌ها را در آب جوش می‌اندازیم تا بتوانیم پوست آن‌ها را به راحتی جدا کنیم و بعد خرد می‌کنیم و به مواد قبلی اضافه می‌کنیم و درب قابلمه را می‌گذاریم تا مواد با آب ایجاد شده از گوجه بپزد.

در نهایت که آب غذا کشیده شد تخم مرغ‌ها را به مواد اضافه می‌کنیم و هم میزنیم و بعد از اینکه تخم مرغ کاملا پخت غذا آماده است. میتوان این غذا را با سبزی خوردن سرو کرد.


برای خواندن طرز تهیه و دستور پخت سایر غذاهای خوشمزه ایرانی می تواند به بخش آشپزانه سایت ویستامگ مراجعه کنید. همچنین می توانید مقالات ما در حوزه های مختلف را با ویستامگ دنبال نمایید.


vistamag می‌کنیم ,تهیه ,میرزاقاسمی ,کبابی ,مواد ,آن‌ها ,اضافه می‌کنیم ,میزان لازم ,تهیه میرزاقاسمی ,برای تهیه ,بادمجان کبابی منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

تخفیف دونی خطیبی نیوز وبلاگ اختصاصی تیم ویکی لوپ گردشگری و سلامت حلال پورتال و سایت تفریحی خبری ایرانیان پروژه های اکسل و اکسز تولاف